آشنایی با انواع سازهای موسیقی
نوشته شده توسط : sanaz

آیا یادگیری سازهای برنجی آسان است؟

اگر به وب سایتی که در آن هستید توجه کرده باشید، تا به حال متوجه شده اید که برنج موضوع تخصصی ما است! ما قبلاً در مورد مدت زمان لازم برای یادگیری یک ساز برنجی صحبت کرده‌ایم، اما در اینجا می‌خواهیم به آسانی (یا در واقع سخت) سازهای خاص بپردازیم. اینجارابخوانید

شیپور فرانسوی

هورن فرانسوی سخت ترین ساز در این خانواده خاص است. این به این دلیل است که شاخ بسیار بلند است که نت ها را بسیار به هم نزدیک می کند. این بدان معنی است که لب ها و نفس ها باید در حین بازی بسیار دقیق باشند!

به طور کلی، هورن همچنین دارای محدودترین مجموعه از ژانرها و گروه‌ها برای نواختن است، اما در موسیقی ارکسترال بیشتر از هر ساز برنجی دیگری وجود دارد. و اگر هزینه برای شما عاملی است، بوق بسیار گران است و معمولاً برای تسلط به درس‌های یک به یک نیاز دارد.

خبر خوب: بسیاری از نوازندگان هورن فرانسوی با شاخ تنور بی نهایت قابل دسترس تر Eb شروع می کنند.

ترومپت

مسلما محبوب ترین ساز برنجی همراه با کورنت، شیپور نقش غالب را در مجموعه ای از گروه ها و ژانرها بازی می کند.

این شیپور معمولا برای آهنگ های بزرگ در نظر گرفته می شود و اغلب در کانون توجه قرار می گیرد، بنابراین اجرای آن با فرد اعتماد به نفس زیادی می خواهد و می تواند تحت فشار خوب عمل کند.

شیپور شاید پس از شیپور فرانسوی دومین ساز زهی سخت باشد که به درستی میخکوب می شود. با این حال، در مورد شیپور، به خصوص برای بازیکنان جوان تر، راه های بسیار آسان تر و ارزان تری وجود دارد.

به عنوان مثال، pBugle یک ترومپت اولیه فوق العاده و مقرون به صرفه است.

ترومبون

ترومبون قطعاً بیشتر از سایر سازهای برنجی که تاکنون نام بردیم، یک بازی گروهی است و علاقه‌مندان به کیفیت صدا را به اندازه محتوای موسیقی آن جذب می‌کند.

مانند ترومپت، ترومبون در طیف گسترده ای از گروه ها و ژانرها ظاهر می شود، به این معنی که بازیکنان دارای تنوع زیادی هستند که باید منتظر آن باشند!

ترومبون علیرغم اینکه در ظاهر بسیار دلهره‌آورتر به نظر می‌رسد، در واقع یکی از سازهای برنجی آسان‌تر برای دریافت اولین صداها و شروع درست نواختن است. هزینه سازهای استارتر مناسب برای ترومبون نیز این روزها بسیار پایین است و منابع یادگیری آنلاین این ساز بیش از هر زمان دیگری وجود دارد. pBuzz یک ساز شروع فوق العاده برای کودکان کوچکتر است که به دنبال ایجاد اولین صدای خود هستند، در حالی که pBone Mini و pBone گزینه های عالی برای تازه واردان و دانش آموزان هستند. همچنین می توانید منابع یادگیری آنلاین خودمان را برای ترومپت و ترومبون بررسی کنید.

توبا

توبا بزرگ ترین ساز برنجی است و بیشتر در باندهای برنجی رایج است. توباهای بزرگ و تخصصی معمولا بسیار گران قیمت هستند. همچنین با توجه به اندازه، پیچیدگی و میزان هوای مورد نیاز شما برای نواختن مناسب آن، احتمالا بهترین انتخاب برای شما نیست.





:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: